Ray-Ban este o marcă emblematică de ochelari care datează din prima jumătate a secolului XX. Așadar, haideți să aruncăm o privire asupra istoriei acestor produse, concentrându-ne asupra modelelor populare, dar și asupra modului în care puteți evita să cumpărați produse false. 

ray-ban-g3e79a00d9_1280.jpg

O scurtă privire asupra istoriei mărcii Ray-Ban

Ray-Ban este o marcă de ochelari de soare și ochelari cu dioptrii din Statele Unite ale Americii. Este susținută de compania Bausch & Lomb, care a fondat-o în 1937. Marea sa popularitate a început în anii 1950 și 1960, datorită filmelor „rebelului” James Dean, a „minunatei” Audrey Hepburn, care a purtat modelul Wayfarer în filmul Mic dejun la Tiffany (1961), sau a lui Peter Fonda, care a purtat modelele Olympian I și II în filmul Singuraticii (1969), care este și astăzi un hit cult în cinematografie.

Ochelarii Ray-Ban au devenit cei mai populari în anii 1980, în principal datorită filmului Top Gun (1986), în care așa-numiții „ochelari pilot”, adică modelele numite Aviator, au devenit cele mai cunoscute. Cu toate acestea, în timp, popularitatea lor a început să scadă din nou. Deși următorul film, The Matrix (1999), a schimbat această situație la începutul mileniului, Bausch & Lomb a vândut marca companiei italiene Luxottica în anul premierei filmului, care o deține și astăzi și care, cel mai probabil, nu regretă achiziționarea ei.

Despre ochelarii Ray-Ban

Ochelarii Ray-Ban și-au câștigat statutul iconic din mai multe motive, nu doar din cauza asocierii lor cu filme emblematice din istoria cinematografiei. De ce sunt produsele mărcii atât de populare?

Modele populare de ochelari Ray-Ban

Ochelarii Ray-Ban există în mai multe modele, dintre care unele sunt foarte populare practic în toată lumea. Această afirmație este valabilă mai ales pentru ochelarii de soare. Ce game de modele sunt în prezent printre cele mai populare?

Mențiune: În 2021, a văzut lumina zilei o pereche de ochelari inteligenți numiți Ray-Ban Stories, dezvoltată împreună cu Facebook Reality Labs. Aceștia sunt dotați, de exemplu, cu căști Bluetooth și o cameră încorporată, dar acest lucru a ridicat probleme legate de confidențialitate și potențiale abuzuri.

7385-15977-2400.jpg

Ochelarii de soare emblematici Ray-Ban Aviator

6672-15928-2400.jpg

Ochelari Ray-Ban Wayfarer

3595-20532-2400.jpg

Ochelarii Ray-Ban Erika sunt potriviți și pentru copii 

Feriți-vă de falsificări!

Ray-Ban, ca și alte mărci emblematice, are de mult timp probleme cu produse contrafăcute, care sunt adesea vândute pe site-uri frauduloase. Însă ele pot fi, de obicei, depistate prin prețuri seducătoare, nerealist de mici. Așadar, fiți prudenți atunci când cumpărați ochelari Ray-Ban și asigurați-vă că nu îi cumpărați pentru o sumă suspectă de pe site-uri web cu aspect dubios. În schimb, ar trebui să cumpărați numai de la comercianți verificați. 

Din cauza situației cu escrocii, compania Luxottica a introdus în 2016 o politică MAP, care este o politică de „preț minim promovat”. Deși nu se spune nicăieri cât trebuie să coste minim fiecare model, sunt interzise reclamele pentru ochelarii Ray-Ban cu reduceri extreme. Atunci când cumpărați aceste produse, nu uitați că și cele mai ieftine modele costă peste 1.000 de Coroane cehe, dar aceste prețuri sunt de obicei mult mai mari. Pe de altă parte, cumpărarea la prețuri neobișnuit de mici vă expune riscului de a cumpăra produse contrafăcute.